Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.1.2009, Petr Štefek, recenze
Pokud chceme porazit dvoučipovou high-endovou grafickou kartu, tak musíme postavit jinou, lepší, dvoučipovou high-endovou grafickou kartu. Tak by se daly ve zkratce shrnout pohnutky k vyrobení GeForce GTX 295, která má za úkol porazit stálé velmi dobrý Radeon HD 4870 X2. Podařilo se Nvidii její dílo?
Dr.Ahos | 26.2.20097:53
Ahojte, skúste zaradiť do testov hru Cryostasis, myslím že s touto hrou budú mať problémy všetky grafiky, podľa recenzií je sakra náročná. Výsledky by boli možno zaujímavé :­-­)
Som síce priaznivec NVidie, ale keď sa pozerám na výsledky testov, tal rozdiely sú úplne mizivé ­(pár FPS­), že to bežný užívateľ ťažko spozná a hovoriť pompézne o najlepšej grafike súčasnosti je prehnané tvrdenie. Myslím že NVidia dorovnala rozdiel a dohnala ATI. Je to vyrovnané.
Odpovědět0  0
P5ych0 (2) | 21.2.20090:14
Este by som sa rad tymto sposobom spytal, preco v ziadnych testoch grafik nikto nezahrnie hru Supreme Commander:Forged Alliance. Lebo som velky nadsenec tejto hry a musim povedat ze je pekelne narocna nielen na grafiku ale aj na celkovy system. Mam ju na strednych detailoch a ked som so pustil najvacsiu mapu s max poctom AI tak hra zaberala 1.65GB RAM a bohvie kolko este swapoval. Som zvedavy ci si toto niekto vsimne a do testov novych graf.kariet zahrnie aj tuto skvelu hru. :)
Odpovědět0  0
P5ych0 (2) | 20.2.200917:26
Doteraz som bol vzdy spokojny s ATI a podla mna boli, su aj vzdy budu vykonnejsie ako nvidie. Avsak po zhliadnuti tohoto testu som skoro spachal samovrazdu lebo si idem uz coskoro kupovat komplet novy PC a chcel som tam dat 4870X2. Kartu o ktorej si myslim ze je stale najlepsia na trhu. Keby som si necital prispevky v diskusii tak som skoro sa nechal prehovorit ...
Odpovědět0  0
dolza | 8.2.200921:52
Jo jenze jazdej nema 15 liru na to aby si koupil jen grafiku vis.¨Nekdo se nerodit umi a nekdo ne:D
Odpovědět0  0
karo1 (1) | 7.2.200911:42
Dal by sa vymenit ten maly ventilatorik na dvojcipovych kartach za nieco vykonnejsie a tichsie?
Odpovědět0  0
liborc (398) | 6.2.200922:32
Zajímalo by mě, jak snadno půjde chladič zbavit prachu. ;­-)
Odpovědět0  0
sindler | 1.2.200923:07
je pres HDMI vystup z teto karty nejakym zpusobem veden i zvbuk nebo jenom obraz?
Odpovědět0  0
Dead_meat | 30.1.200915:01
Pan Štefek, prave som si pozrel tie testy v 2560x1600, zistil som zopar veci : Niektore hry z testu bezia pod snimkovym priemerom 60, niekedy az okolo 40. ­(priemer v benchmarku. V tychto pripadoch uz je plynulost v narocnejsich scenach otazna. Nehovoriac o tom, na co je v takom vysokom rozliseni potrebne zapinat AA ?? Len kvoli pocitu ze to karta utiahne? Druha vec : Za pokoritela radeonu bola nvidiou oznacovana GTX280, a zrazu s radeonom superi aj DVOJcipova GTX295? A pritom ma vyraznejsie navrch len OC verzia? Ako je to mozne? Radeon prevazne v testoch nefiguruje v OC verziach, zato OC nvidie su pomaly oficialnejsie,ako stock varianty. Kazdopadne dakujem za reakciu, ale rad Vas zoznamim s ludmi, ktori dokazu v meste pekelne vyuzit aj Bugatti Veyron :)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 31.1.200910:36
na 30­" je AA k uzitku...nikdy neplati rozsirena fama o tom, ze ve vysokem rozliseni jako je toto neni treba anti­-aliasing... vetsi plocha a vetsi pocet pixelu to doklada jasne...na malinkem displeji 15.4­" s rozlisenim 1280 nebo dokonce 1440 je jeho prinos take jasne patrny.
Odpovědět0  0
Dead_meat | 30.1.200913:56
Suhlasim s prehladnym porovnanim snimkov radeonu od jedneho z diskutujich. Takto si ­"prekonanie­" nepredstavujem, a vobec nelutujem, ze som nasypal peniaze do perspektivneho radeonu 4870X2, namiesto do prehypovanej, a vecne vsade pichnutej nvidie hociktorej rady. Test pekny, autora nespochybnujem, ale treba viacej vazit slova,a nenechat sa uniest sponzormi :­)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.200914:32
1680x1050 neni adekvatni pro pomerovani .... mate Ferrari a je jasne, ze ve meste ho naplno nevyuzijete...vykonova rezerva je zrejma. Chapete co tim myslim? Podivejte se na 2560x1600.
Odpovědět0  0
M.M.X | 30.1.200912:52
2900 Pro s 1GB DDR4 vacsinu veci este zvlada, pockam na GT300 alebo ATI 5XXX
Odpovědět0  0
prd | 30.1.200910:58
Otazka, ked si bezny clovek na 1680x1050 obrazovke vystaci s 260 kou tak preco testujete na sli­/cross fire kartach AA iba 4x a nie 8x. Podla tejto recenzie je to podla mna proste plichta nepretaktovana 295 je rovnako vykonna ako 4870x2. V ramci chyby merania je to o chlp lepsie pre nvidiu a to iba v max rozliseni kde sa restovalo s AA4x ­(co vieme tu to ma nvidia lepsie zoptimalizovane­). Pri AA1x ­(vidno aj v testoch­) alebo 8x by bol vykon totozny.
Preto si dovolim tvrdit ze za vetu ?­"GeForce GTX 295 bez debat překonala Radeon HD 4870 X2?­" si musel dostat vcelku slusne zaplatene.
Odpovědět0  0
Ten.Co.Predpovida.Ze.Bude.Prset | 30.1.20099:14
Opravdu ­"objektivní­" test.. ­"GeForce GTX 295 bez debat překonala Radeon HD 4870 X2­" ­- to nemyslíte úplně vážně, že ne...
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.20099:16
Proč ne? Zdá se vám, že je Radeon výkonnější?
Odpovědět0  0
tomasjerry (230) | 30.1.20099:29
Mne sa zda, ze za tie prachy by som si radsej kupil 4870 X2 a za par supiek vodne chladnenie. Inak nieje vykonnejsia, treba si uvedomit, ze aj 4870 X2 sa da pretaktovat, bohuzial musim konstatovat, ze tento clanok je skor reklama ako recenzia. Donedavna som mal vzdy NVidiu ­(ako jeden z mala na slovensku som mal ako prvy 8800 GT­), ale podla toho co vidim ­(hlavne chladica­), je chladenie tejto karty nedostatocne. Naozaj by som uvytal teploty v idle a burn ­(tak po 2 hod zataze­).
Odpovědět0  0
Ten.Co.Predpovida.Ze.Bude.Prset | 30.1.20099:38
Pokud vezmu v potaz dnes běžně užívané rozlišení 1680x1050, jsou na tom karty opravdu velmi podobně. ATI vs. Nvidia:
Test 1. ­- ATI + 4
Test 2. ­- ATI ­- 1
Test 3. ­- ATI +­/­- 0
Test 4. ­- ATI + 8
Test 5. ­- ATI + 2
Test 6. ­- ATI ­- 5
Už vidíte, co se mi nezdá?
Odpovědět0  0
Herkis | 30.1.200910:05
Pokud vezmu v potaz dnes běžně užívané rozlišení 1680x1050, je už mírným luxusem GTX260 nebo HD4870, natož HD4870X2 nebo GTX295.
Většina lidí, co má LCD s tímto rozlišením, má též i mnohem slabší procesor, který dvoučipovou grafiku neutáhne. Na druhé straně se najdou exoti, kteří si dvoučipovku pořídí k 17­" LCD.
Odpovědět0  0
obelixha | 31.1.20099:55
Můžeš mi vysvětlit proč by byl luxus gtx 260 n ebo 4870 na 1680x1050????Vyzkoušej si v tomhle rozlišení a při max detailech s AA něco zahrát.Ano půjde to ale FPS bude téměř tragický,tedy jak pro koho je kolem 30 FPS.Mam 4870X2 a provozuji ji na 22LCD a mam alespon jistotu že nemusím 15 min před hrou nastavovat grafiku aby to bylo hratelný,prostě dám vše na max a hraju.Ono není umění si pořídit buď GTX 295 a nebo 4870X2 na 30 monitor a se zapnutým AA mít průměrný FPS 20­-30.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.200910:37
Je dobré odlišit situace, kdy jsou obě karty vyrovnané kvůli limitaci ze strany CPU a kdy je Radeon skutečně stejně výkonný.
Odpovědět0  0
Ten.Co.Predpovida.Ze.Bude.Prset | 30.1.200911:58
A co situace, kdy je radeon vykonnější, ta podle Vás zřejmě neexistuje. Takhle jednostranně smýšlející člověk může být snad jen člen PR Nvidie... Podotýkám, že nejsem zastáncem ani Nvidie, ani ATI. Pouze mám rád objektivnost ­- alespoň v médiích ­(v hospodě by se dala menší ­"rudost­" a ­"zelenost­" omluvit :­) ­).
Odpovědět0  0
Globas88 | 30.1.200910:02
Dle meho je škoda že tento test nebyl udělán s novými Catalist od ATI ­- 9.1. Příjde mi to jako drobet jednostranná recenze ve prospěch NVIDIE.
Odpovědět0  0
Herkis | 30.1.200910:10
Dle mého je škoda, že tento test nebyl udělán s novými FW od Nvidie 181.22WHQL, které vyšly před 2 týdny.
Catalysty 9.1 vyšly předevčírem. Co je na tom neobjektivní?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.200910:35
9.1 fakt nešly ... nemám to jako full­-time job:­), Další testy budou na 9.1 už samo.
Odpovědět0  0
mastermind (217) | 30.1.20097:28
Omlouvám se, že tuto výtku píši do diskuze, ovšem nenašel jsem na těchto stránkách email na autora:

1. ­"Výroba této karty by byla s plnou 512­-bitovou sběrnicí pravděpodobně vysoce náročný­"
2. ­"přetkování­"
3. ­"vychtávek­"
4. ­"zburus­"
5. ­"a lyší se ­"
6. ­"Potenciál pro přetaktování­(je­/není?­)tak veliký jako v případě samostatných karet...­"

Prosím, používejte alespoň automatickou kontrolu pravopisu.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.20099:17
Opraveno, bohužel članek neprošel korekturou a byl dokončen relativně pozdě v noci.
Odpovědět0  0
weiss1987 (13) | 30.1.20096:25
Kde sú tie kvalitné recenzie od SvetHardware z minulosti, kde boli merané aj iné ­(veličiny, spotreba, hluk, ...­)? Ale keď už nie, tak aspoň nejaké shrňujúce grafy by bodli.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.20099:19
Spotřeba systému je jistě dalším grafem, ale je to podobné jako měřit spotřebu u Porsche...potenciálního majitele nezajímá. Hluk vidím jako přínosný, ale bohužel nemám podmínky na to, jak ho efektivně změřit, aby nevychazely hlouposti.
Odpovědět0  0
md20 | 30.1.20095:51
Myslim ze vykon je velmi vyrovnany a pre radeon hovori modernejsi navrh s podporou DirectX 10.1. K PhysX sa nebudem vyjadrovat. Predsa len 295 je stale rozne upravena 8800...
Uz aby tu bolo nieco naozaj nove.
Odpovědět0  0
jardik2003 (53) | 30.1.200915:59
Zkuste pokud máte, NV kartu třeba Mirrors Edge nebo Cryostasis. Uvidíte sám.
Odpovědět0  0
Bennie (13) | 30.1.200916:32
.... přece jen HD4870X je stále různě upravená 2900XT ... nebo spíš Xenos...
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.200916:47
Nemate pravdu ... je to novy cip ... to ze vychazi a kombinuje dve predesle architektury z nej nedela ten stejny pripade jako u G200.
Odpovědět0  0
Bennie (13) | 30.1.200918:37
Domníval jsem se, že G200 je spíš podobná G92­/94­/96 než G80... Všude se píše, že G200 jsou v podstatě 2 G92 slepené dohromady.

Nebo NV zahodila celou G9x architekturu a znovu se vrátila při tvorbě G200 zpět ke G80 arhitektuře?

V tom případě se omlouvám, protože to mi úplně uniklo.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 30.1.200919:58
To mate pravdu, ale u G92 byly provedeny spise optimalizace nez by to byl novy cip.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.